Kalendarz

listopad

23

poniedziałek

Godzina

Projekty

 

BYĆ JAK IGNACY

Uczniowie kl. II oraz Kl. 0 przyłączyli się w roku szkolnym 2020/2021 do V edycji programu naukowego „Być jak Ignacy”. Jego celem jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów szkół podstawowych poprzez doświadczanie oraz popularyzacja osiągnięć wielkich polskich naukowców i wynalazców. Organizatorem projektu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Program został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej.

Ciemnoniebieska grafika z tekstem "Być jak Ignacy – nauka to przyszłość"

W tym roku akcja startuje pod hasłem „Nauka to przyszłość”. Program ma zachęcić dzieci do zdobywania wiedzy w takich dziedzinach, jak energia, ekologia, transport oraz technologie przyszłości. Uczniowie poznają kolejnych czterech naukowców – Józefa Rotblata, Władysława Szafera, Ernesta Malinowskiego oraz Stefana Banacha.

Program „Być jak Ignacy” przeznaczony jest dla uczniów klas I-III oraz IV-VIII. Specjalnie dla nauczycieli organizatorzy przygotowali interaktywne scenariusze zajęć dotyczące każdego z tematów projektu. Materiały będą mogły być realizowane zarówno w przypadku zajęć stacjonarnych, jak i w sytuacji nauczania zdalnego.

Dodatkowym wsparciem będą indywidualne filmy edukacyjne oraz instrukcje do przeprowadzenia eksperymentów i doświadczeń.

Już w poniedziałek ( 12 PAŹDZIERNIKA)  ruszamy z pierwszymi zajęciami.

Temat: Historia pozyskiwania energii.

Koordynatorem projektu jest p.Izabela Jackiewicz

W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?

W kosmos z klasą. Jakie tajemnice kryje wszechświat?



Odkrywamy  z uczniami, jak niezwykły jest kosmos!

Podczas lekcji  uczniowie prowadzić będą doświadczenia i obserwacje, które przybliżą im podstawowe informacje o przestrzeni kosmicznej. Poznają planety Układu Słonecznego, spróbują zaobserwować spadające gwiazdy oraz dowiedzą się, czym są strefy czasowe. Uczestnicząc w projekcie, dzieci wzmocnią umiejętność samodzielnego i krytycznego myślenia oraz rozwiną swoją ciekawość. 
 
 

„Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” zadanie nr 18

Pierwszaki z Filialnej Szkoły Podstawowej w Chrościcach wykonały zadanie numer 18 z projektu edukacyjnego „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”, którego celem było stworzenie kącika przyrodniczo-badawczego. Uczniowie w swoim kąciku umieścili materiały przyrodnicze związane z jesienią. We wcześniej przygotowanych koszykach znalazły się: kasztany, żołędzie, suche liście, mech oraz warzywa z przydomowych ogródków dzieci. Kącik przeniósł do naszej klasy magiczną aurę jesieni.

Projekt edukacyjny „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” - zadanie nr 2

 

Pierwszaki z Filialnej Szkoły Podstawowej w Chrościach wykonały zadanie numer 2 z Projektu edukacyjnego „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”. Zadanie to polegało na ułożeniu cyfr z materiału naturalnego. W związku z tym, że obecnie uczymy się dodawać w zakresie 5 – dzieci ułożyły cyfry od 1 do 5… z kasztanów, które zebrały w wolny dzień ze swoimi rodzicami. Cyfry zostały przyklejone do papieru i spędziły kilka dni w naszej sali.

autor- Milena Szaniawska

"Las, dwa, trzy - matematyczne przygody wśród przyrody"

Znalezione obrazy dla zapytania „Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody”„Las, dwa, trzy – matematyczne przygody wśród przyrody” jest odpowiedzią na jeden z tegorocznych priorytetów polityki oświatowej MEN oraz odpowiedzią na potrzebę poszukiwania alternatywnych, innowacyjnych metod pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Udział w projekcie będzie brała klasa I.

Cele ogólne:

- promowanie edukacji w kontakcie z naturą i poprzez jej doświadczanie,

- nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych poprzez działania blisko przyrody,

- postrzeganie przyrody jako naturalnego środowiska zapewniającego dzieciom, możliwości zabawy i rozwoju oraz sprzyjającego wykorzystywaniu wszystkich zmysłów.

Czytaj więcej: "Las, dwa, trzy - matematyczne przygody wśród przyrody"